امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263545
۱۵۷۴
۱
۰
نسخه چاپی
در عربستان سعودی

ولید بن طلال و محمد بن سلمان در دو راهی انتخاب

سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی در عربستان به سبب حبس بن طلال کاهش یافته و در همین حال زمینه دخالت برخی سرمایه‌گذاران بزرگ و نیز سران برخی کشور‌ها در عربستان فراهم شده است

ولید بن طلال و محمد بن سلمان در دو راهی انتخاب
 

به گزارش حقوق نیوز در گزارشی که  روزنامه رای الیوم در مورد روابط ولید بن طلال و ولیعهد عربستان محمد بن سلمان منتشر شده، ابعاد سختی پرونده بن طلال برای محمد بن سلمان مورد توجه قرار گرفته است.

به نوشته این روزنامه منابع آگاه می‌گویند پرونده ولید بن طلال به باری بر دوش بن سلمان، ولیعهد عربستان، تبدیل شده است و او می‌خواهد هر چه زودتر به راه حلی برای آن دست یابد؛ چرا که وی متوجه شده است که سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی در این کشور به سبب حبس بن طلال کاهش یافته و در همین حال زمینه دخالت برخی سرمایه‌گذاران بزرگ و نیز سران برخی کشور‌ها در عربستان فراهم شده است.

به نوشته رای الیوم، مذاکرات فشرده‌ای بین تیم محمد بن سلمان و این شاهزاده میلیاردر سعودی در جریان است تا به توافقی درباره آزادی وی منجر شود.

خبر‌هایی که به بیرون درز کرده و به رای الیوم رسیده است نشان می‌دهد همانطور که برخی رسانه‌های بین‌المللی اعلام کرده‌اند، در عمل مذاکراتی در حال برگزاری است، اما تا کنون این مذاکرات به سبب اختلاف دیدگاه بین دو طرف بی فایده بوده است.

تیم بن سلمان به شاهزاده ولید بن طلال پیشنهاد کرده است در طرح‌های مقامات سعودی در قالب کمک‌های بلاعوض مشارکت نقدی داشته باشد و در مقابل مشکل اتهامات علیه وی درباره پولشویی و استفاده از پول دیگر شاهزادگان برای اجرای طرح‌های شرکتش داخل و خارج عربستان برطرف شود. با این حال ولید بن طلال با مخالفت با چنین طرحی، پیشنهاد داده است که کمک محدودی به طرح‌های دولت کند که در واقع همان طرح‌های محمد بن سلمان ولیعهد است البته با شروطی، نخست این کمک به نام خود وی باشد، دوم اصل پول به وی باز گردد، سوم در آینده غیرقابل فروش باشد و چهارم اگر قرار شد فروخته شود، با قیمت نمادین به فروش برسد.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید