امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262938
۷۳۶۶۴
۱
۰
نسخه چاپی
آلبوم جدید همایون شجریان و فردین خلعتبری

امشب کنار غزل‌های من بخواب

آلبوم جدید همایون شجریان با آهنگسازی فردین خلعتبری پس از هفت سال منتشر شد.

امشب کنار غزل‌های من بخواب

به گزارش حقوق نیوز  سرانجام آلبوم امشب کنار غزل‌های من بخواب  با آهنگسازی فردین خلعتبری و آواز همایون شجریان بعد از هفت سال منتشر شد. نام این آلبوم از یکی از آثار ترانه‌سرای فقید افشین یداللهی وام گرفته شده است. به گفته کاوه کاتب از مدیران اجرایی آلبوم، این اثر آلبومی متفاوت از «همایون شجریان» و آهنگساز آن فردین خلعتبری است. موسیقی آن در فضایی مینیمال تولید شده است و برای سازبندی آن کوارتت زهی به علاوه پیانو، سنتور، دوتار و پرکاشن در نظر گرفته شده است.

فردین خلعتبری، آهنگساز این اثر، برای این آلبوم یادداشت کوتاهی نوشته که در بخشی از آن آورده است: پیشنهاد افشین بود. بعد از تو گفت. خواب نبود و خیال. آغاز نداشت و پایان. بود. فقط همین. خاطره بود. از روز گذشت. از شب و شهر و شعر. از همان اول مکدر بود و تیره‌تر شد. من، خالیِ خاطره را آهنگ کردم و همایون خواند. و تا تو بشنوی. او رفت. اولین نیست و آخرین هم. فقط هست.
تنها بشو. مگذار کسی شریکت شود. همین یک‌بار چیزی را برای خودت نگه دار. فقط همین یک‌بار. به تو گفته بود: «امشب کنار غزل‌های من بخواب» بخواب و نگو خیال است. همان که پیشنهاد افشین بود. شبی در کوچه‌های نجوا به من گفت که تو رفتی. دیدی که او رفت و تو ماندی و حسرت همیشه باقی است.

پدرام فریوسفی نوازنده ویولن اول، پانیذ فریوسفی نوازنده ویولن دوم، پریسا پیرزاده نوازنده آلتو، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولنسل، مهیار طریحی نوازنده سنتور، کاوه صالحی نوازنده ساز جدید «لوتار» و آیین مشکاتیان نوازنده تنبک گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید