امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 264032
۹۵۲
۱
۰
نسخه چاپی
حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی

کاری نکنید که مردم بگویند جمهوری اسلامی نباشد+ فیلم گفتگو

مسئولین عزیز کشور ما به گونه ای عمل نکنند که روزی مردم بگویند این جمهوری اسلامی نباشد. مردم هم بدانند که اگر در مواردی به اسم اسلام اقداماتی انجام می شود که نباید، به دلیل سهل انگاری و لاابالی گری بوده و یک جاهایی هم نا بخردان به جای خردمندان، نادانان به جای دانایان، ناقص العقل ها به جای فرماندهان کار کردند

کاری نکنید که مردم بگویند جمهوری اسلامی نباشد+ فیلم گفتگو
 

به گزارش حقوق نیوز حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی طباطبایی استاد برجسته اخلاق از ضمن ابراز نگرانی از خدشه به اسلام و جمهوری اسلامی اظهار کرد: مسئولین عزیز کشور ما به گونه ای عمل نکنند که روزی مردم بگویند این جمهوری اسلامی نباشد. مردم هم بدانند که اگر در مواردی به اسم اسلام اقداماتی انجام می شود که نباید، به دلیل سهل انگاری و لاابالی گری بوده و یک جاهایی هم نا بخردان به جای خردمندان، نادانان به جای دانایان، ناقص العقل ها به جای فرماندهان کار کردند.

سیدمهدی طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر فشارهای اقتصادی و مالی، آزار دادن، حتی دستگیری و مراجعات، هیچ کدام اسلامی نیست و بسیاری از مسایل فرهنگی ما غلط است هشدار داد: کاری نکنید که مردم بگویند جمهوری اسلامی نباشد.

سیدمهدی طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر فشارهای اقتصادی و مالی، آزار دادن، حتی دستگیری و مراجعات، هیچ کدام اسلامی نیست، بسیاری از مسایل فرهنگی ما غلط است هشدار داد: کاری نکنید که مردم بگویند جمهوری اسلامی نباشد
 
او در پاسخ به اینکه تا به امروز زنان به درستی از ویژگی های حضرت زهرا الگوبرداری کردند؟ گفت: هر زنی به وظایف خودش در زمان خودش درست عمل کند پیرو زهراست، کسی کار می کند، کسی درس می خواند و کسی هم خانه دار هست، مهم این است که هر کسی در هر جایی که هست به وظایف خود عمل کند، مهم این است که صداقت، امانت، حفظ زبان و حفظ کارها وجود داشته باشد لذا حضرت زهرا(س) به امیرالمومنین می فرماید: «ما عهدتنی کاذبه ولا خائنه؛ در عمرم نه دروغ گفتم و نه خیانت کردم. هر زنی اینطور باشد پیرو حضرت زهراست.»
 
این عالم دینی با ابزار نگرانی نسبت به خدشه به اسلام و جمهوری اسلامی، گفت: آنچه این روزها از آن غصه می خورم، این است که معتقدم مسئولین عزیز کشور ما به گونه ای عمل نکنند که روزی مردم بگویند این جمهوری اسلامی نباشد. باید مراقب باشیم آنچه خطا کردیم، اشتباه کردیم، بد عمل کردیم و رفتار غلط داشتیم ضربه به اسلام نزند چون اگر اسلام ضربه خورد دیگر خسارت است. ما یکی از کشورهایی هستیم که “اشهد انّ علی ولیّ الله” داریم، مراقب باشیم که این امر لطمه نخورد و بماند. اعمال، رفتار و مدیریت ما هر چه بوده نباید اجازه دهیم اسلام از بین برود. مردم هم بدانند اگر خطایی از مسئولی سر زد به خاطر وجود اسلام در کشور نبوده، به دلیل عملکرد آنان بوده است، فرد مسئول نفهمیده و به جای اسلام، غیر اسلام را اجرا کرده است.
 
استاد برجسته اخلاق ادامه داد: اسلامی بودن را باید برای مردم بفهمانیم و خود مدعی نباشیم. اگر اشتباه کردیم و به اسم اسلام اقدامی انجام دادیم با شجاعت بگوییم که اشتباه من بود و ربطی به اسلام ندارد. متاسفانه در حال حاضر فشارهای اقتصادی و مالی، آزار دادن، حتی دستگیری و مراجعات، هیچ کدام اسلامی نیست. مردم بدانند که ما سکوت نکردیم و دائم می گوییم که این کارها را نکنند و چه کار کنند، در حقیقت زورمان را می زنیم و می گویم که هیچکدام اسلامی نیست. من نمی خواهم حتی به مسایل دیگر بپردازم، اما فقط بگویم که بسیاری از مسایل فرهنگی ما غلط است، در چه زمانی پیامبر به اسم دین کاری کرده که موجب آزار و اذیت دیگران شده است!؟ پیامبر هیچ گاه چنین رفتار نکرد. من اینجا که نام حضرت زهرا(س) برده شد، مصلحت دیدم که به سخن حضرت زهرا اشاره کنم که فرمودند: باید برای دین کار کرد و باید اسلام را رشد داد، کارهایی که غیر اسلامی است نباید به نام اسلام به مردم القا کنیم و مشکل ساز شود. به هر حال من در همه جا بسیار خطر می بینم حتی در باب پوشش زن که چه مقدار اختیاری و چه مقدار ارشادی و چه مقدار امری است، خطر می بینم، اینطور نیست که در موضوع حجاب بتوانیم مدام دیگران را بیازاریم.
 
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی گفت: حجاب زنی در تشییع جنازه برادرش به خاطر داغ، غم و غصه بسیار به طور کامل از بین رفت، امام صادق(ع) در این مراسم تشریف داشتند، همسر زن داغدار عصبانی شد و چیزی روی بدن زنش انداخت، حضرت گفت: خدا (چون این زن بسیار داغ و غم داشت و پریشان بود) او را مواخذه نکرده تو او را مواخذه می کنی! می خواهم بگویم دستورات دین انقدر دقیق است.
 
استاد برجسته اخلاق با بیان اینکه کسانی که آبروی اسلام و جمهوری اسلامی را می برند، مورد نفرین هستند، گفت: من گاهی چیزهایی می بینم و دلم بسیار می سوزد و می گویم چرا ما باید این کار را کنیم، یکی از این مسایل مالیات سنگین است، امیرالمومنین فرمودند: مبادا مالیاتی بگیری که رمق کاسب گرفته شود. یا فرض کنید ما مشخص کردیم که هر جنس چه مبلغی دارد در صورتی که نباید قیمت گذاری کنید یا اگر قیمتی می گذاریم نباید آن را تحمیل کنیم. اگر خیلی جاها مالیات نگیریم مگر به مقداری که ضرورت دارد و طبق سفارش اسلام باشد و منع نکنیم از فروش در قیمت، باور کنید مملکت به این روز نمی افتاد. سازمانی داریم به عنوان تعزیرات حکومتی، مگر ما در گذشته تعزیرات داشتیم!؟ کجا پیغمبر روی جنس قیمت گذاری کرده است، کجا امیرالمومنین این چنینی کرده، کجا انقدر مالیات گرفته که مغازه دار گریه کند و بگوید که من مغازه را می بندم و می خواهم تعطیل کنم. ما داریم بد عمل می کنیم، من نمی خواهم عز وجلال حضرت زهرا(س) در این حرف ها خلط شود، ولی می خواهم بگویم که مسلمانان در زمان شهادت حضرت زهرا(س) آبروی اسلام را نبرید. به اسم اسلام نه این مالیات را باید گرفت نه باید نرخ گذاری کرد و نه به مردم در پوشش ها تحکیم و زور کرد. البته ارزش اسلام حجاب است، کسی اشتباه نکند، اما این زورگویی ها چیست!؟ ما در گذشته زور نداشتیم. در بسیاری از موارد اگر زور نمی کردند، مردم به لجبازی نمی افتادند در این صورت شاید کار دین بهتر پیش می رفت.
 
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی گفت: اول انقلاب هم ما خیلی خوشوقت بودیم که اسلام می آید و دیدیم که به اسم اسلام بدتر از کفر بر مردم حاکم می شود و هر جا توانستیم کمک کردیم، شهدای بزرگوار ما شهادت دادند که به اسم اسلام کفری نباشد و اگر در موارد به اسم اسلام اقداماتی انجام می شود که نباید، به دلیل سهل انگاری و لاابالی گری بوده و یک جاهایی هم نا بخردان به جای خردمندان، نادانان به جای دانایان، ناقص العقلها به جای فرماندهان کار کردند. همانطور که حضرت زهرا(س) این دست از افراد را نفرین کرد، من هم نفرینشان می کنم که به نفرین فاطمه زهرا زودتر آگاه شوند. امیدوارم آبروی آدم هایی که به اسلام خدشه ای وارد می کنند برود ولی آبروی جمهوری اسلامی نرود.
 



دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید