امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263926
۱۱۲۷
۱
۱
نسخه چاپی
سخنگوی ناجا

شهروندان از دست برخی موتورسواران به ستوه آمده‌اند

یادمان باشد درهیچ کجای دنیا درمقابل پلیس مقاومت نمی‌شود

شهروندان از دست برخی موتورسواران به ستوه آمده‌اند
 

به گزارش حقوق نیوز سردار منتظرالمهدی- سخنگوی ناجا- در پی انتشار کلیپ راکب موتور سیکلتی در شهرستان کردکوی گفت: کمتر روزی است که اینجا و آنجا شمار فراوانی از شهروندان از پلیس نخواهند که مانع از استمرار تخلفات عده ای از موتور سواران متخلف بشوند. شهروندان مکرر می‌گویند که از دست برخی موتورسواران به ستوه آمده‌اند. در چارچوب درخواست شهروندان، پلیس برابر قانون به برخورد با موتور سوارانی اقدام می‌کند که ضمن نداشتن مدارک و صلاحیت  لازم و همچنین عدم رعایت قوانین، اقدام به رفتارهای پرخطر می‌کنند.

سخنگوی ناجا تاکید کرد که پلیس برابر قانون و در چارچوب درخواست شهروندان با موتور سوارانی برخورد می‌کند که ضمن نداشتن مدارک و صلاحیت لازم و همچنین عدم رعایت قوانین، اقدام به رفتارهای پرخطر می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه در برخی موارد، نظیر همین مورد نه تنها موتورسوار به درخواست قانونی تمکین نمی‌کند، بلکه بارفتارهای خود موجب سلب آرامش مردم و چندین فقره شکایت مردمی می‌شود و هنگام اعمال قانون با غوغاگری و رفتارهای نمایشی در صدد مظلوم نمایی بر می‌آید. طبیعی است رفتار مامورین باید درچارچوب ضوابط و برابر قانون باشد. هرگونه تخطی از آن مستلزم پاسخگویی و پیگیری مسئولان مربوطه است. در این مورد نیز حتما نحوه  برخورد ماموران مورد بررسی و قضاوت قرار می‌گیرد.

سخنگوی ناجا تاکید کرد: چنانچه هرکسی در مواجه با اعمال قانون بخواهد چنین رفتارهایی را از خود نشان دهد یا اینکه مانند چندی پیش موتور خود را آتش بزند و از دست قانون رهاشود، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و نظم و انضباط اجتماعی دچار مشکل می‌شود. یادمان باشد درهیچ کجای دنیا درمقابل پلیس مقاومت نمی‌شود. این یک امر اجتماعی است که همه شهروندان باید به آن احترام بگذارند  و اجازه ندهیم دیگران نیز دربرابر پلیس مقاومت کنند.

بنابر اعلام سایت پلیس،‌ سردار منتظرالمهدی در پایان تصریح کرد:  سامانه‌های نظارتی پلیس مانند  سامانه ۱۹۷ درتمام ایام آماده دریافت شکایات و نظرات و انتقادات است.  تمام تلاش ما  ایجاد آرامش و رضایتمندی  است و این موضوع همواره مورد  تاکید فرمانده ناجا است.

انتهای پیام

۱ دیدگاه

 
ir
لطفی | ۶ سال پیش
90درصد موتور سواران مزاحم هستند اما اغلب همان 10درصدی که قانون را رعایت میکنند وسیله شان توقیف میشود
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید