امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263604
۵۳۸
۱
۰
نسخه چاپی
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

همه برندهای تلفن همراه تا پایان سال تحت پوشش طرح رجیستری قرار می گیرند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه همه برندهای تلفن همراه موجود در بازار تا پایان سال تحت پوشش طرح رجیستری قرار می گیرند، گفت: پیش از این واردات رسمی گوشی اپل کمتر از 5 درصد بود که اکنون به بیش از 70 درصد رسیده است

همه برندهای تلفن همراه تا پایان سال تحت پوشش طرح رجیستری قرار می گیرند
 

به گزارش حقوق نیوز حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه برندهای تلفن همراه موجود در بازار تا پایان سال تحت پوشش طرح رجیستری قرار می گیرند، گفت: پیش از این واردات رسمی گوشی اپل کمتر از 5 درصد بود که اکنون به بیش از 70 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تا 14 بهمن ماه جاری برندهای دیگری برای اجرای طرح رجیستری اعلام می شوند، اظهار داشت: اکنون چند برند از جمله هواوی، ال جی و سامسونگ باقی مانده اند و در جلسه کمیته رجیستری مقرر شد مرحله بعدی این طرح با اعلام برندهای جدید آغاز شود که البته هنوز عناوین این برندها نهایی نشده است.
وی گفت: از 14 آذر ماه و آغاز مرحله رجیستری، تاکنون 25 هزار گوشی قطع شده است و طبق برنامه هر مدلی که اعلام می شود، دارندگان آن یک ماه فرصت دارند تا وضعیت گوشی خود را مشخص کنند.
جوشقانی به راه اندازی سامانه پرداخت عوارض گوشی وارداتی همراه مسافر اشاره کرد و گفت: با این کار مسافرانی که وارد کشور می‌شوند، یک ماه فرصت دارند از طریق سامانه گمرک مشخصات گوشی و IMEI را وارد کرده و عوارض پرداخت کنند.
معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: گوشی‌های اپل از نظر تعداد باید 10 درصد بازار را داشته باشند، اما از نظر ارزش 18 درصد بازار را در اختیار دارند.
وی گفت: در ابتدای اجرای طرح رجیستری تلاش‌های مختلفی برای دور زدن این طرح وجود داشت اما اکنون شرایط به گونه ای است که واردات گوشی‌های قانونی اپل اکنون به 70 درصد رسیده و در برندهای دیگر نیز رشد چند برابری داشتیم.
فلاح جوشقانی درباره اینکه آیا ثبت شماره گوشی توسط فروشندگان برای فرار از غیرفعال شدن آنها اشکال قانونی دارد، گفت: ما از یک هفته قبل از اجرای طرح، مدل گوشی را اعلام می‌کنیم و همه می‌دانند که تنها گوشی‌هایی که قبلا ثبت شده باشند، به عنوان گوشی رجیستر شده پذیرفته می شود.
انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید