امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263560
۸۴۹
۱
۰
نسخه چاپی
وزیر ارشاد

هیچ ایراد و اشکالی بر حضور نوازندگان خانم روی صحنه وجود ندارد

حتما موردی که خلاف رویه معمول و دستورالعمل عمومی باشد، وزارت ارشاد پیگیری می کند. هیچ ایراد و اشکالی بر حضور نوازندگان خانم روی صحنه وجود ندارد و همه استان ها باید تابع این رویه باشند

هیچ ایراد و اشکالی بر حضور نوازندگان خانم روی صحنه وجود ندارد

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه شب ششم جشنواره موسیقی فجر و پس از اجرای ارکستر ملی ایران در جمع خبرنگاران حاضر شد و به برخی از سوالات آنان از جمله عدم اجازه به بانوان نوازنده برای حاضر شدن بر روی صحنه در اصفهان پاسخ گفت.

صالحی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مدیران جشنواره های هنری فجر طی سالیان اخیر همواره دلیل ضعف ها را کمبود منابع مالی عنوان کردند، آیا تیم جدید وزارت ارشاد تصمیمی برای افزایش بودجه جشنواره ها که طی سالیان اخیر ثابت مانده دارد یا خیر، عنوان کرد: ما در بحث اقتصاد فرهنگ و هنر به ماجرای درآمدزایی به عنوان یک موضوع کمک کننده نگاه می کنیم. اینکه بتوانیم فضای فرهنگ و هنر را بتوانیم با اقتصاد عجین کنیم به طوری که بین هزینه و درآمد نسبتی برقرار شود، در طولانی مدت به نفع فضای فرهنگ و هنر خواهد بود. با این نگاه بودجه جشنواره ها به عنوان بودجه پایه محسوب نشده، بلکه به عنوان بودجه مکمل مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: طبعا دراین فضا شرایط اقتصادی کشور هم تاثیر خود را دارد اما تلاش دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این بوده که بتوانیم این منابع را افزایش دهیم. اما اینکه جشنواره صرفا بخواهند به بودجه های حمایتی و مکمل اتکا داشته باشند، بعد از مدتی به هم می ریزند و از درون فرهنگ و هنر را دچار اختلال می کنند، بنابراین به نظر می آید ما باید ترکیب این دو را در کنار هم ببینیم.

سید عباس صالحی در پاسخ به سوالی درباره عدم اجازه حضور نوازندگان ارکستر اصفهان در کنسرت اخیر این گروه در شهر اصفهان و چرایی آن گفت: آنچه ما در وزارت ارشاد در این زمینه اصرار داریم این است که باید بر مبنای یک رویه واحد عمل کنیم تا تمام شهرها و استان ها تفاوتی در سلیقه در مقام اجرا نداشته باشند. طبیعتا این دستور العملی است که باید در مرکز تدوین شود و همه استان ها بر اساس همان رویه عمل بکنند. طبعا نباید اتفاقی غیر از چارچوب رویه موجود بیفتد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه نیز در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ارشاد موضوع عدم اجازه حضور نوازندگان زن در شهر اصفهان را پیگیری و دستوراتی در این زمینه خواهد داد یا خیر نیز عنوان کرد: حتما موردی که خلاف رویه معمول و دستورالعمل عمومی باشد، وزارت ارشاد پیگیری می کند. هیچ ایراد و اشکالی بر حضور نوازندگان خانم روی صحنه وجود ندارد و همه استان ها باید تابع این رویه باشند.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید