امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263540
۵۷۸
۱
۰
نسخه چاپی

چین 13 کشتی آتش نشان به محل برخورد نفتکش اعزام و نقش فعالی ایفا کرد

علی‌رغم تبلیغاتی که در کوتاهی چینی‌ها درباره سانحه نفت‌کش ایرانی مطرح کردند باید بگویم ۱۳ کشتی آتش‌نشان به محل اعزام شدند و فعال بودند که این نشان می‌دهد چین انصافاً نقش فعالی در این عرصه ایفا کرده است

چین 13 کشتی آتش نشان به محل برخورد نفتکش اعزام و نقش فعالی ایفا کرد
 

 

به گزارش حقوق نیوز علاءالدین بروجردی با اشاره به سانحه نفت‌کش ایرانی گفت: ما از روز اولی که حادثه اتفاق افتاد در تماس با وزارت امور خارجه مطلع شدیم که در سفارت ایران در پکن ارتباطات نزدیکی با مقامات چینی و جود دارد.

وی افزود: علی‌رغم تبلیغاتی که در کوتاهی چینی‌ها درباره سانحه نفت‌کش ایرانی مطرح کردند باید بگویم ۱۳ کشتی آتش‌نشان به محل اعزام شدند و فعال بودند که این نشان می‌دهد چین انصافاً نقش فعالی در این عرصه ایفا کرده است. البته در ادامه ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها هم به کمک آمدند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همچنین باید بگویم این حجم از آتش سوزی مواد سوختی و انفجاری که براثر یک برخورد کشتی اتفاق افتاد چیزی نیست که با این حجم به سرعت قابل مهار باشد. گاهی شما ملاحظه می‌کنید در کشوری که همه نوع امکانات دارد ماه‌ها به عنوان مثال جنگل را خاموش می‌کند و لذا باید گفت: این کار، کار راحتی نیست. کار کار مشکلی بوده و به نظر من اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.
بروجردی گفت: سفر یک وزیر از سوی دولت و یک عضو از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و حضور در منطقه سانحه، نشان از حساسیت موضوع دارد.
وی درباره اینکه پس ضعف دیپلماسی نداشته‌ایم گفت: بنده فکر می‌کنم با توجه به اینکه فلسفه وجودی سفارتخانه و سفیر این است که حلقه ارتباطی را متصل کند لذا باید گفت به صورت فعال عمل شده است منتهی کار دراین زمینه بسیار بسیار مشکل بوده است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره چرایی پیگیری سانحه نفت کش از سوی وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» گفت: می‌دانید که بسیاری از تشکل‌های اقتصادی زیر تشکیلات عظیم شستا فعالیت می‌کنند لذا این‌ها در شرکت‌های متعددی که دارند نفت کش و این قبیل موارد را هم دارند.
وی افزود: منتهی شرکت‌های حمل و نقل لزوما در تشکیلات وزارت نفت نیستند مثلا کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یک سازمان مستقلی است و حمل و نقل را انجام می‌دهد بنابراین دولت تصمیم گرفت که وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در این زمینه فعال باشد. مسئله، چون محموله نفتی است نباید اینطور فکر کرد که باید وزارت نفت باید این عملیات را انجام می‌داد. به همین دلیل دولت نماینده‌ای فرستاد و این افراد در دو سه روزی که در شانگ‌های هستند مشغول مذاکره و حل مشکل خواهند بود.
بروجردی خاطرنشان کرد: در صورت برگشت نماینده کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس از منطقه سانحه نفت کش، این کمیسیون جمع بندی لازم را در گزارش خود خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید