امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263535
۷۳۶
۱
۰
نسخه چاپی
معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد

30 درصد غذای مصرفی مردم در ایران اضافه است

30 درصد غذای مصرفی مردم در ایران اضافه است
 

به گزارش حقوق نیوز معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست خبری بسیج اطلاع رسانی تغذیه استان، با بیان این‌که طبق آخرین دستاوردهای علمی در دنیا بحران‌های آینده را با سه خطر چاقی، دخانیات و کم‌تحرکی درک می‌شود،‌ اظهار کرد: عرضه و تقاضا باید هدفمند و متناسب با نیاز سلامتی جامعه تنظیم شود .

 دکتر محمدحسن لطفی با اشاره به ضرورت اصلاح رفتار غذایی بین افراد مختلف جامعه، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده 30 درصد غذای مصرفی مردم اضافه و برای سلامتی آنها مضر است.

وی اصلاح برخی از فرهنگ‌های اشتباه در حوزه مصرف مواد غذایی را ضروری دانست و افزود: عوامل مختلفی در ارائه انواع مواد غذایی ناسالم موثرند.

وی‌در ادامه با بیان این‌که الگوی بیماری‌ها و شرایط حاکم بر سلامت جامعه در حال تغییر است،‌گفت: روابط بین انسان‌ها، تاثیرگذاری بر یکدیگر و حضور رسانه‌ها مختلف از جمله عوامل موثر در تغییرات فرهنگی ایجاد شده در حوزه سلامت است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که 30 درصد غذای مصرفی مردم اضافه و برای سلامتی آنها مضر است، افزود: منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه عدم رفتار صحیح تغذیه است.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید