امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263512
۱۳۳۶
۱
۰
نسخه چاپی
مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان

شش پروژه مرمتی در مسجد جامع اصفهان اجرایی شده است

مرمت درهای چوبی، مناره‌های مسجد، کاشی‌کاری‌ها و بدنه مسجد، اصلاح سنگ‌فرش‌ها و آبروها، پاک‌سازی و لایروبی سقاخانه پشت مسجد، بررسی کانال رفع رطوبت پشت مسجد و هم چنین گنبد تاج الملک، پاک‌سازی سفره عمر در مدرسه مظفری از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های مرمتی در مسجد جامع اصفهان بوده است

شش پروژه مرمتی در مسجد جامع اصفهان اجرایی شده است

به گزارش حقوق نیوز حسین یزدان مهر، مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان گفت: از یک سال پیش مشاور سازمان یونسکو در حال مطالعه بر روی مسجد جامع و تحرکات پیرامون آن است.

وی اظهار کرد: برای پایگاه جهانی مسجد جامع یک میلیارد تومان از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه با استفاده از این اعتبار شش پروژه مرمتی در مسجد جامع اجرایی شد.
یزدام مهر افزود: مرمت درهای چوبی، مناره‌های مسجد، کاشی‌کاری‌ها و بدنه مسجد، اصلاح سنگ‌فرش‌ها و آبروها، پاک‌سازی و لایروبی سقاخانه پشت مسجد، بررسی کانال رفع رطوبت پشت مسجد و هم چنین گنبد تاج الملک، پاک‌سازی سفره عمر در مدرسه مظفری از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های مرمتی در مسجد جامع اصفهان بوده است.

مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان ادامه داد: در همین راستا برگرداندن مدرسه مظفری به فرم گذشته خود و اصلاح طاق‌ها از جمله دیگر مرمت‌های اجرایی شده در مسجد جامع اصفهان است.

یزدان مهر در خصوص ادامه اجرای پروژه میدان امام علی (ع) در نزدیکی مسجد جامع گفت: حدود یک سال است که مشاور سازمان یونسکو در حال مطالعه بر روی مسجد جامع و تحرکات پیرامون آن است و این بررسی‌ها همچنان ادامه دارد. باید هرچه سریع‌تر فکری به حال منظر ورودی و اطراف مسجد جامع شود چراکه مناظر اطراف این مسجد برای گردشگران خارجی و داخلی اصلاً خوشایند نیست، این در حالی است که گردشگران خارجی بازدید کننده از این مسجد چندین برابر گردشگران داخلی هستند.

مدیر پایگاه جهانی مسجد جامع اصفهان با بیان اینکه باید در خصوص ساماندهی اطراف مسجد جامع همه اهتمام بورزند و در اولویت برنامه‌های میراث فرهنگی و شهرداری قرار گیرد، گفت: متاسفانه بخش‌هایی از پروژه میدان امام علی (ع) به صورت نیمه‌کاره و با نمایی از میلگرد و آهن‌های در مجاورت مسجد جامع رها شده است و متاسفانه هنوز هم این میدان از رونق برخوردار نیست.

یزدان مهر خاطرنشان کرد: تلاش زیادی برای بهبود شرایط این پایگاه جهانی انجام می‌شود و سعی می‌کنیم موضوعاتی را که وجه زیبایی به مسجد نمی‌داد  رفع و رجوع کنیم؛ برای مثال ورود دوچرخه را ممنوع کرده‌ایم و در تلاشیم تا فعالیت‌های غیرمعمول همچون شست و شوی تِی مغازه‌داران در حوض مسجد نیز متوقف شود.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید