امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263499
۸۸۰
۱
۰
نسخه چاپی
وزارت امور خارجه چین اعلام کرد

چین در نشست آمریکا و کانادا درباره کره‌شمالی شرکت نمی‌کند

تفکر به سبک دوران جنگ سرد تنها می‌تواند اختلافاتی میان اعضای جامعه بین‌المللی به بار آورده و تلاش‌های مشترک برای حل مساله هسته‌ای در شبه‌جزیره کره به گونه‌ای صلح‌آمیز را تضعیف کند

چین در نشست آمریکا و کانادا درباره کره‌شمالی شرکت نمی‌کند
 

به گزارش حقوق نیوز  لو کانگ، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اعلام کرد: این کشور در نشست آمریکا و کانادا در ونکور که درباره کره‌شمالی تشکیل می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: تفکر به سبک دوران جنگ سرد تنها می‌تواند  اختلافاتی میان اعضای جامعه بین‌المللی به بار آورده و تلاش‌های مشترک برای حل مساله هسته‌ای در شبه‌جزیره کره به گونه‌ای صلح‌آمیز را تضعیف کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، از نتایج مثبت رایزنی‌های اخیر میان دو کره استقبال می‌کند و از اعضای جامعه جهانی می‌خواهد که از تلاش‌ها برای حل بحران شبه‌جزیره کره حمایت کنند.  

وی ابراز امیدواری کرد که دو کره از بازی‌های المپیک زمستانی کره‌جنوبی به عنوان ابزاری برای بهبود وضعیت در شبه‌جزیره کره استفاده کنند.

لو کانگ خاطرنشان کرد: مایلم یک بار دیگر تأکید کنم که به اعتقاد ما، جامعه بین‌المللی باید تمام و کمال از نتایج مثبتی که اخیرا حاصل شده حمایت کند.

اظهارات این سخنگوی چینی در حالی مطرح می‌شود که به تازگی وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد، هدف نقشه‌راه مشترک مسکو و پکن این است که سازشی همه‌جانبه در شبه جزیره کره به وجود بیاید که در آن فعالیت‌های نظامی خطرناک آمریکا و کره شمالی به منظور آغاز مذاکرات متوقف شود.  

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید