امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263328
۱۹۷۴
۱
۰
نسخه چاپی
یک مقام وزارت بهداشت

شهرستان ملارد با حدود 400 هزار نفر جمعیت بیمارستان ندارد

ملارد در استان تهران، شهرستان کوچکی نیست و با توجه تقسیمات جغرافیایی و تعداد جمعیت از نظر زیرساخت های شهری نیازمند یک بیمارستان است

شهرستان ملارد با حدود 400 هزار نفر جمعیت بیمارستان ندارد
 

به گزارش حقوق نیوزشهرستان ملارد در حدود 48 کیلومتری تهران طی 10 روز گذشته دو بار دچار زمین لرزه شده است و این در حالی است که به گفته مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این شهرستان هیچ بیمارستانی ندارد.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: شهرستان ملارد با حدود 400 هزار نفر جمعیت بیمارستان ندارد. علیرضا عسکری  افزود: ملارد در استان تهران، شهرستان کوچکی نیست و با توجه تقسیمات جغرافیایی و تعداد جمعیت از نظر زیرساخت های شهری نیازمند یک بیمارستان است اما با وجود دستور وزیر بهداشت و تصویب ساخت بیمارستان در این شهر هنوز بیمارستان این شهر ساخته نشده است.
وی گفت: وزارت بهداشت مطابق قانون، سازنده بیمارستان نیست بلکه بهره بردار بیمارستان است و مطابق قانون ساخت بیمارستان ملارد به وزارت مسکن و شهرسازی واگذار شده است اما با گذشت چندین سال از این واگذاری تاکنون ساخت این بیمارستان فقط 20درصد پیشرفت داشته است.
مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: طرح های متعدد ساخت بیمارستان هم اکنون در وزارت مسکن و شهرسازی وجود دارند، شهرستانهایی هستند که حداقل یک بیمارستان دارند و ساخت بیمارستان دوم آنها با اولویت در حال انجام است ولی با توجه به محدودیت های مالی موجود، نظر وزارت بهداشت این است که شهرهایی مانند ملارد که هیچ بیمارستانی ندارند و عملا از نظر تخت بیمارستانی صفر هستند،در اولویت قرار گیرد.
وی گفت: علاوه بر ملارد شهرستان ها، شهرها و شهرک های اقماری متعددی در اطراف تهران و کرج که با جمعیت چند صدهزار نفری هیچ بیمارستانی ندارند و میلیون ها نفر از ساکنان این مناطق هنگام بیماری یا بروز حوادث مجبورند برای درمان به تهران یا کرج اعزام شوند.
سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت،بارها از کمبود شدید تخت بیمارستانی در شهرهای اطراف تهران و کرج انتقاد کرده و تامین منابع مالی برای ساخت بیمارستان در این شهرها و همکاری دستگاه های دیگر در این زمینه را خواستار شده است.
یکبار آن ساعت 54 دقیقه بامداد چهارشنبه ششم دی بود که زمین لرزه ای به بزرگی 4.2 ریشتر در عمق 12 کیلومتری زمین در نزدیکی این شهرستان رخ داد، زلزله ای که در مناطق وسیعی در استان تهران و البرز و چند استان دیگر نیز احساس شد.
در پی این زمین لرزه تعداد زیادی از ساکنان استان های البرز و تهران به خیابان آمدند.
در این حادثه یک نفر فوت شد و 56 نفر مصدوم شدند، که همه آنها به بیمارستان های کرج منتقل شدند.
چهارشنبه هفته گذشته (29 آذر) نیز زمین لرزه ای به بزرگی 5.2 ریشتر ملارد را لرزاند که در پی این حادثه دو نفر کشته و 115 نفر مصدوم شدند و مصدومان این حادثه نیز به بیمارستان های کرج انتقال یافتند.
بیشتر مصدومان این حوادث به علت ترس از زلزله و هنگام فرار دچار صدمه شدند و زلزله باعث تخریب ساختمان نشد.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید