امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263124
۸۲۳۱۷
۱
۰
نسخه چاپی
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان

شرکت‌های دانش‌بنیان برای رسیدن به اهداف خود باید با قوانین آشنایی داشته باشند

شرکت‎‌های دانش‌بنیان همان‌قدر که تلاش خود را در راستای نیاز جامعه شکل داده و به پیش می‌روند، باید با قوانین نیز در حد نیاز خود آشنایی داشته باشند تا در ادامه فعالیت دچار مشکل نشوند

 

شرکت های دانش بنیان
 

به گزارش حقوق نیوز مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار از لزوم آشنایی این شرکت ها با قوانین سخن گفت.

جعفر علوی‌زاده اظهار کرد:  شرکت‎‌های دانش‌بنیان همان‌قدر که تلاش خود را در راستای نیاز جامعه شکل داده و به پیش می‌روند، باید با قوانین نیز در حد نیاز خود آشنایی داشته باشند تا در ادامه فعالیت دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه قوانین در دو حوزه قوانین داخلی و خارجی مورد توجه است، تصریح کرد: قوانین خارجی شامل موارد کلی است که بر فضای کسب و کار جامعه حاکم است و باید مورد رعایت همه فعالان در حوزه اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرد.

علوی‌زاده در خصوص قوانین داخلی گفت: هر شرکت با توجه به نحوه فعالیت خود چارچوبی دارد که برای رسیدن به اهداف مورد نظر، تعیین شده است و برای اینکه بتوان به خوبی این اهداف را محقق کرد، این دستورات باید در راستای قوانین کشور باشد تا فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان به خوبی بتوانند در مسیر قانون گام برداند.

وی با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه‌ها فرصتی برای معرفی دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها می‌تواند زمینه پاسخ‌گویی به پرسش‌های عموم مردم و مراجعه‌کنندگان باشد، زیرا مطالبه‌گری عمومی یکی از مولفه‌هایی است که می‌تواند این شرکت‌ها را به چالش کشیده و مسیر فعالیت‌های پژوهشی آنها را گسترده‌تر کند.

این فعال حوزه دانش‌بنیان با بیان اینکه حمایت دولت از اینگونه شرکت‌ها خیلی کم است، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند سهم مهمی در ایجاد اشتغال به‌ویژه برای قشر تحصیل‌کرده دانشگاهی ایفا کنند، این در حالی است که حمایت‌های دولتی از این بخش خیلی کم و بیشتر در حد شعار است.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید