امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263090
۷۸۲۹۶
۱
۰
نسخه چاپی
به دستور رئیس جمهور

تسهیلات کارآفرینی ارزان تر به مردم پرداخت می شود

رئیس جمهوری در دیدار با نخبگان و برگزیدگان سیستان و بلوچستان دستور پرداخت سریع تسهیلات کارآفرینی ارزان تر به مردم را صادر کرد

سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان
 

به گزارش حقوق نیوز دکتر حسن روحانی در سفر به استان سیستان و بلوچستان روز شنبه در نشست صمیمی با برگزیدگان این استان اظهار داشت: دولت در بخش برون نگری باید تلاش داشته باشد تا روابط را با سایر دولت ها بهبود بخشد تا شرایط جذب سرمایه فراهم شود.
وی افزود: برنامه ما در دولت دوازدهم برای ایجاد تحول اقتصادی این است که پول ارزان تری در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.
وی ادامه داد: مساله کاهش سود تسهیلات بانکی از برنامه هایی بود که در اواخر دولت یازدهم و ابتدای دولت دوازدهم به دنبال آن بوده ایم و اینک سود بانکی از ٢٩ درصد به ١٨ درصد کاهش یافته است.
رئیس جمهوری تصریح کرد: ما باید منابع مالی داخلی را ارزانتر در اختیار مردم قرار دهیم.

تک رقمی نگه داشتن نرخ تورم
روحانی گفت: تک رقمی نگه داشتن نرخ تورم و رشد اقتصادی بیش از پنج درصد و ایجاد زمینه اشتغال در کشور از اولویت های دولت دوازدهم است.
وی افزود: امیدواریم تا پایان سال ٩٦ میانگین شاخص اشتغال به نسبت سال های قبل در کشور افزایش یابد.
وی گفت: خوشحالیم که در ایام ولادت پیامبر اعظم(ص) مهمان مردم سیستان و بلوچستان هستیم و از استقبال مردم در زابل و زاهدان و تمام شهرهای که وزرا خدمتشان می رسند تشکر و سپاسگذاری می کنم.
وی ضمن تشکر از حضور مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات افزود: باید عقب ماندگی های گذشته در این استان جبران شود.
وی افزود: دولت یازدهم انتظار داشت خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد اما در سال 93 با کاهش قیمت نفت تا 30 دلار مواجه شد و فشار زیادی به دولت وارد آمد.
رئیس جمهوری ادامه داد: کشورهای نفت خیز همسایه ذخایر ارزی بالایی داشتند و از آنها برداشت می کردند.
روحانی تصریح کرد: تمام کشورهای نفت خیز در سال ٩٤ تا ٩٦ از ذخایر خود استفاده کردند اما ما هر سال پول بیشتری به ذخایر می ریزیم.
وی خاطرنشان کرد: پارسال مجلس ما را موظف کرد تا ٣٠ درصد به ذخایر بریزیم و امسال نیز تلاش دارد تا این میزان را به ٣٢ درصد برساند.
وی بیان کرد: روابط مطلوب با کشورهای همجوار با وجود مشکلاتی که به دلیل مرزی بودن سیستان و بلوچستان ایجاد می شود، سبب جهش تجاری در این استان خواهد شد.
رئیس جمهوری گفت: بسیاری از سرمایه گذاران این استان در کشورهای خارجی سرمایه گذاری کرده اند که باید با اعتماد سازی آنان را به سرمایه گذاری داخلی ترغیب کرد.
روحانی خاطرنشان کرد: در صورت توجه به معادن و گردشگری سیستان و بلوچستان تحول بزرگی در منطقه رخ می دهد.

ظرفیت بالای سواحل مکران
وی با اشاره به ظرفیت بالای سواحل مکران گفت: این سواحل در آینده توسعه خوبی خواهند یافت و مکان مناسبی برای ایجاد نیروگاههای اتمی خواهند بود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه سواحل مکران در پیشینه تاریخی خود زلزله بزرگی نداشته ما به دنبال ایجاد نیروگاههای کوچک در این سواحل هستیم.
رئیس جمهوری گفت: در 100 روز وعده داده شده موفق شدیم تا 23،1 میلیارد دلار با بانک های مختلف قرارداد فاینانس منعقد کنیم.
 در این سفر وزیران از جمله نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و ارتباطات درکنار رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس بهزیستی و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دکتر روحانی را همراهی می کنند.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید