امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263084
۷۶۴۹۱
۱
۰
نسخه چاپی
وزیر آموزش و پرورش

فضای آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان در ایران 3 متر از استاندار کمتر است

نیاز هر دانش آموز به فضای آموزشی و پرورشی ۸ متر مربع است که این عدد در کشور ما ۵ متر مربع بوده و با استاندارد حدود ۳ متر مربع فاصله داریم.

 

وزیر آموزش و پرورش
 

به گزارش حقوق نیوز  وزیر آموزش و پرورش جمعه 10 آذر  برای شرکت در اختتامیه چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد به مشهد سفر کرد. وی در آیین افتتاحیه اردوگاه بزرگ شهدای مدافع حرم آموزش و پرورش در مشهد گفت: نیاز هر دانش آموز به فضای آموزشی و پرورشی ۸ متر مربع است که این عدد در کشور ما ۵ متر مربع بوده و با استاندارد حدود ۳ متر مربع فاصله داریم اما علی رغم تمام کمبودها شرایط رو به بهبود است.

در جریان این سفر وزیر آموزش و پرورش با بیان این که موضوع اصلی آموزش و پرورش یادگیری است و تمام منابع و عوامل و ارکان دست به دست هم می دهند تا یادگیری شکل بگیرد، گفت: باید بهره وری از منابع و سرمایه ها در آموزش و پرورش توسعه یابد.

 سید محمد بطحایی اظهار کرد: امروز شاید سهم مدرسه نسبت به گذشته در امر یادگیری کاهش پیدا کرده است و سایر محیط ها همچون اردوگاه ها و کانون ها سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است که این اردوگاه در واقع تلاش ارزشمندی در این راستا است.

وی افزود: باید بهره وری از منابع و سرمایه ها در آموزش و پرورش توسعه یابد و خوشبختانه امروز در قوانین و مقررات نیز زمینه های مناسبی را برای این توسعه داریم که از جمله آن ها قانونی در بودجه سال ۹۶ است که امکان تغییر کاربری فضاهای غیر قابل استفاده را برای ما فراهم می سازد و در سال آینده نیز با اعتبارات بیشتری ابقا خواهد شد.

نهادهای محلی و استانی می توانند در برون رفت ما از مشکلات بسیار موثر باشند و من از تمام دستگاه های نظارتی نیز می خواهم در کنار نظارت دقیق و همه جانبه تسهیل کننده فعالیت ها باشند تا آموزش و پرورش بتواند مسیری را که آغاز کرده است به مقصد برساند.

انتهای پیام

 

 

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید