امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262999
۷۸۲۵۶
۱
۰
نسخه چاپی
وزیر آموزش و پروش خبر داد

آسیب شناسی موانع تحصیل دانش آموزان اهل سنت

موانع موجود در کتاب های درسی اهل سنت و کتاب های درسی عمومی که بعضا به اعتقادات و آموزه های اهل سنت طعنه می زند و ممکن است مشکلات قومی و محلی ایجاد کند شناسایی می شود.

 

آسیب شناسی موانع تحصیل دانش آموزان اهل سنت
 

به گزارش حقوق نیوز سید محمد بطحائی در نشست خبری روز سه شنبه و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اهداف و وظایف تشکیل کارگروه دانش آموزان اهل سنت اظهار داشت: در این کارگروه از همکاران اهل سنت نیز دعوت شده تا به عنوان عضو، حضور فعال داشته باشند و اکنون مسیر حرکت کارگروه با آسیب شناسی در چهار حوزه نیروی انسانی، فضای فیزیکی، برنامه های آموزشی و پرورشی دانش آموزان اهل سنت مشخص شده است.
وی تصریح کرد: در این کارگروه به دنبال آنیم تا موانع موجود در کتاب های درسی اهل سنت و کتاب های درسی عمومی که بعضا به اعتقادات و آموزه های اهل سنت طعنه می زند و ممکن است مشکلات قومی و محلی ایجاد کند را شناسایی کنیم.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین در کارگروه مذکور برنامه ریزی برای آموزش نیروی انسانی که برای تدریس در مدارس دارای دانش آموز اهل سنت انتخاب می شوند، نیز صورت می گیرد تا بتوانیم شرایط تحصیل مناسب تری را برای دانش آموزان اهل سنت فراهم کرده و موانعی که موجب ایجاد تنش و یا برخی احساسات تبعیض می شود برطرف کنیم.
بطحای اظهار امیدواری کرد با جدیت این کارگروه و یافته هایی که از قبل وجود داشته، در مدت سه ماه، آسیب شناسی در این زمینه به پایان برسد و راهکارهای مناسب برای تحصیل بهتر دانش آموزان اهل سنت پیدا شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید