امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262992
۷۹۲۹۴
۱
۰
نسخه چاپی

کمک های بلاعوض دولت به زلزله زدگان کرمانشاه برای بازسازی بخش های خسارت دیده

هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست دکتر حسن روحانی ، با اختصاص مبلغ 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 659 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی بخش­ های خسارت دیده ناشی از زلزله استان کرمانشاه موافقت کرد.

جلسه هیات دولت،دکتر حسن روحانی

 

به گزارش حقوق نیوز ، در این جلسه اعضای دولت، پس از استماع گزارش دستگاه ­های اجرایی از بازدیدهای میدانی بعمل آمده از مناطق آسیب­ دیده و خسارات وارده به منازل مسکونی شهرها و روستاها و واحدهای تولیدی استان، با اختصاص مبلغ 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 659 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی بخش­ های خسارت دیده ناشی از زلزله استان کرمانشاه موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، برای احداث 11 هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد مبلغ 5 میلیون تومان کمک بلاعوض و تا سقف 25 میلیون تومان تسهیلات با سود 4 درصد اختصاص یافت.

دولت همچنین برای احداث 4500 واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد مبلغ 6 میلیون تومان کمک بلاعوض و تا سقف 35 میلیون تومان تسهیلات با سود 5 درصد اختصاص داد.

کمک­ های بلاعوض شامل کمک جهت مرمت و تعمیر 15 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی و واحدهای تجاری به ازای هر واحد 2 میلیون تومان، کمک جهت تأمین لوازم خانگی تعداد 15 هزار و 500 واحد مسکونی به ازای هر واحد 2 میلیون تومان، کمک جهت تأمین اسکان موقت 11 هزار واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد 3 میلیون تومان و کمک بلاعوض جهت تأمین اسکان موقت 4500 واحد شهری به ازای هر واحد 5 میلیون تومان از دیگر موارد مصوب هیات وزیران برای کمک به زلزله ­زدگان استان کرمانشاه در این جلسه بود.

همچنین با تصویب دولت، برای تعمیر 15 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی و تجاری تا سقف 12 میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد و برای تأمین لوازم خانگی و سایر هزینه­ های ضروری برای 15 هزار و 500 واحد مسکونی تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات به صورت قرض الحسنه اختصاص یافت.

هیات وزیران در این جلسه خود همچنین به منظور رفع مشکلات آسیب­ دیدگان زلزله در استان های غربی کشور، مقرر کرد شبکه بانکی نسبت به امهال کلیه تسهیلات اعطایی قبل از وقوع حادثه به افراد آسیب­ دیده اعم از تولیدی و غیرتولیدی، در شهرها و روستاها (به مدت دو سال از تاریخ وقوع حادثه) اقدام نماید.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید