امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262987
۸۰۳۶۶
۱
۰
نسخه چاپی
از سوی کانون وکلای دادگستری ارسال شد

سه کامیون کمک برای زلزله زدگان غرب کشور

بهمن کشاورز رئیس کانون وکلای دادگستری از ارسال سه کامیون کمک این کانون برای زلزله زدگان غرب کشور خبر داد.

سه کامیون کمک برای زلزله زدگان غرب کشور
 

به گزارش حقوق نیوز بهمن کشاورز که در هشتاد و هفتمین سالگرد تاسیس کانون وکلا سخنرانی می کرد با اشاره به زلزله کرمانشاه گفت: این بار اول و آخر نیست که این اتفاق می‌افتد. اما آنچه ثابت است غافلگیر شدن ما است. در این مورد خاص کانون‌های وکلا فعال بودند امروز محموله‌هایی برای کانون اصفهان فرستاده شده تا از آنجا به مناطق زلزله‌زده ارسال شود. تاکنون ۳ کامیون فرستاده شد و این روند ادامه دارد امیدواریم هرگز به این کمک‌ها احتیاج نباشد اما حال که اتفاق افتاده باید دست به دست هم دهیم و کمک کنیم.

وی با اشاره به اهمیت استقلال کانون وکلا،  استقلال کنونی کانون را ناشی از تلاش‌های بزرگان آن زمان دانست که کار را به استقلال رساندند. کشاورز اظهار داشت: کانون مرکز بزرگترین و پرجمعیت‌ترین کانون است که ویژگی خاصی دارد و تعبیر سالروز امروز بیشتر معطوف به کانون وکلای مرکز است.

رئیس اسکودا ادامه داد: بنده افتخار همکاری در بخش معاضدت کانون را داشتم. در آن مدتی که بعد از انقلاب هیات مدیره به لحاظ وجود برخی جنبه‌های سیاسی موجود نبود همه کارها بر اساس قوانین موجود اداره می‌شد و همه افرادی که در کانون خدمت می‌کردند از کسانی بودند که جزو وکلای حرفه‌ای خوش‌نام بودند. مرحوم داوود فاطمی در عین جوانی به عنوان قائم مقام سرپرست کانون وکلا به نحو مطلوبی کانون وکلا را اداره می‌کردند و بارها گفتم که فرد بزرگی بود که کارهای مهمی انجام داد که تحت تاثیر فشار نبود و همه کارها با رای‌گیری و رعایت دموکراسی بود.

وی خاطرنشان کرد: به هر تقدیر دوره بیست‌ودوم از این جهت مشخص بود که توان کانون مشخص بود به یاد دارم زمانی گفته شد سازمان بازرسی کل کشور قصد بازرسی کانون وکلا را دارد بنده به پشت‌گرمی دوستان در نهایت صراحت اجازه این کار را ندادم زیرا و گفتم پول دولت دست ما نیست و موجبات حضور سروران وجود ندارد.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا یادآور شد: موارد دیگر و دیگری پیش آمد طرح ادغام کانون‌ها در ماده ۱۸۷ و مواردی دیگری پیش آمد که اگر اجرا می‌شد استقلال کانون از بین میرفت با کمک همکاران این مشکلات را پشت سر گذاشتیم اینکه دوستان مقدم شدند این روز را بزرگ داشتند باعث خوشحالی است امیدواریم حافظ استقلال این نهاد دیر پا باشیم که به نظر می‌رسد مخالفان بی‌جهت مخالفت می‌کنند و وجود کانون به نفع مخالفانش هم هست.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید