امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262976
۷۶۳۸۰
۱
۰
نسخه چاپی
معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد

دکتر روحانی به استان زلزله زده کرمانشاه می رود

رئیس جمهور به منظور بررسی روند امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان، 23 آبان به کرمانشاه می‌رود.

 

دکتر روحانی به استان زلزله زده کرمانشاه می رود
 

به گزارش حقوق نیوز اسحاق جهانگیری از سفر رئیس جمهور به استان زلزله زده کرمانشاه خبر داد. دكتر اسحاق جهانگيري صبح دوشنبه 22 آبان ماه در ابتداي جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتی ضمن اعلام این خبر تصريح كرد: بلافاصله پس از آوار برداري و رسيدگی آنی و سريع به مصدومان ،‌ فاز دوم كار براي انجام ساخت و ساز موقت و دايمی به منظور اسكان ساكنان مناطق زلزله زده را آغاز خواهيم كرد.
معاون اول رييس جمهور از اعزام چندين فروند بالگرد براي كمك به ساكنان مناطق صعب العبور خبر داد و با اشاره به زمستانهای سخت منطقه ، از وزير راه و شهرسازی خواست تا در زمينه استقرار كوتاه مدت و بلند مدت ساكنان مناطق زلزله زده بويژه روستاييان كه خانه هايشان تخريب شده است،‌ اقدامات ضروري را انجام دهد.
وي با ابراز تاسف از اينكه بيشتر خانه هاي تخريب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان هاي مسكن مهر بوده است از وزير راه و شهرسازي خواست تا با دقت اين موضوع كه چرا خانه هاي نوساز تا اين حد آسيب پذير بوده اند را بررسي كند.
دكتر جهانگيري به حضور وزراي كشور و بهداشت و درمان و آموزش پزشكي در منطقه و نيز سفر رييس جمهور براي بازديد از مناطق زلزله زده اشاره كرد و گفت: هيچ دستگاهي در ارسال امكانات مورد نياز كه توسط استاندار كرمانشاه اعلام مي شود نبايد كوتاهي كند.
معاون اول رييس جمهور همچنين از وزير اقتصاد و دارايي و نيز رييس سازمان برنامه و بودجه كشور خواست تا منابع مالي مورد نياز را هرچه زودتر تخصيص دهند تا در روند امداد و بازسازي خللي حاصل نشود.
پيش از سخنان معاون اول رييس جمهور وزراي راه و شهرسازي، نيرو و نفت گزارشي در خصوص ميزان آسيب ها و نحوه كمك رساني به منطقه ارايه كردند.

انتهای پیام

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید