امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262829
۷۱۵۵۴
۱
۰
نسخه چاپی
فدریکا موگرینی

برجام منفعت امنیتی کلیدی اتحادیه اروپا و منطقه است

فدریکا موگرینی در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: برجام منفعت امنیتی کلیدی اتحادیه اروپا و منطقه است و ما به اجرای کامل آن توسط تمام طرف ها متعهد می مانیم.

فدریکا موگرینی
 

به گزارش حقوق نیوز  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه پیش از نشست شورای اتحادیه اروپا در بروکسل در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد: برجام منفعت امنیتی کلیدی اتحادیه اروپا و منطقه است و ما به اجرای کامل آن توسط تمام طرف ها متعهد می مانیم.
فدریکا موگرینی گفت: در این جلسه درباره توافق هسته ای با ایران بحث می کنیم. چنانکه می دانید وزیران امور خارجه 28 کشور اتحادیه اروپا پیام نیرومند و روشنی در این زمینه صادر کرده بودند.
وی افزود: ما کاملا به اجرای کامل برجام توسط تمام طرف ها متعهد هستیم و برجام را یک منفعت امنیتی کلیدی برای اتحادیه اروپا و منطقه می دانیم و شاهد رویکرد مشابهی سایر شریکان جهانی از روسیه و چین گرفته تا اتحادیه آفریقا و سایر اعضای جامعه بین المللی هستیم.
موگرینی تاکید کرده بود: از این رو انتظار دارم که سران دولتهای اروپایی نیز در نشست خود این موضع را مورد تایید و تاکید دوباره قرار دهند و پیام روشنی مبنی بر تداوم تعهد به برجام از سوی اتحادیه اروپا و تاکید بر لزوم حفظ توافق هسته ای ارسال کنند.
موگرینی اعلام کرده بود که در جلسه سران اروپایی در بروکسل در خصوص موضوعات دیگری از جمله کره شمالی، روابط با ترکیه و همچنین مسائل امنیتی و دفاعی اروپا بحث و گفت و گو می کنند.

موگرینی در حالی بر تعهد کامل اتحادیه اروپا بر برجام تأکید می کند که دونالد ترامپ در موضعی کاملا متفاوت خواهان خروج کشورش از توافق هسته ای با ایران است که این امر به روشنی شکاف سیاست های اروپا و آمریکا در عرصه بین المللی را نمایان می سازد.

انتهای پیام

بازنشر: عاطفه کریمی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید