امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262763
۸۱۸۷۰
۱
۰
نسخه چاپی
وزارت خارجه روسیه

مسکو تاکید دارد که استفاده از زبان تهدیدآمیز و خصمانه در مناسبات بین المللی پذیرفتنی نیست

ساعتی پس از ادعاهای ضدایرانی و ضدبرجامی دونالد ترامپ و بی توجهی به قرارداد برجام بین تهران و ۱+۵ از جمله آمریکا در سال ۲۰۱۵، وز ارت خارجه روسیه بیانیه مبتنی بر رد سخنان وی صادر کرد. 

مسکو تاکید دارد که استفاده از زبان تهدیدآمیز و خصمانه در مناسبات بین المللی پذیرفتنی نیست
 

به گزارش حقوق نیوز به نقل از ایرنا، ساعتی پس از ادعاهای ضدایرانی و ضدبرجامی دونالد ترامپ و بی توجهی به قرارداد برجام بین تهران و ۱+۵ از جمله آمریکا در سال ۲۰۱۵، وز ارت خارجه روسیه بیانیه مبتنی بر رد سخنان وی صادر کرد. 
وزارت خارجه روسیه شامگاه جمعه در بیانیه خود اعلام کرد که در رابطه با راهبرد بیان شده توسط ترامپ در مورد ایران، مسکو تاکید دارد که استفاده از زبان تهدیدآمیز و خصمانه در مناسبات بین المللی پذیرفتنی نیست.
در ادامه بیانیه آمده است: چنین رویکردهایی (تهدیدآمیز) مربوط به گذشته است و با معیارهای زمان کنونی متمدنانه بین کشور همسان نیست.
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که با تاسف از تصمیم رییس جمهوری آمریکا برای خودداری از تایید پایبندی ایران به برجام آگاه شدیم و در عین حال، چنین اقدامی را بخشی از بحث های سیاسی و داخلی این کشور می دانیم.
در ادامه بیانیه آمده است: امیدواریم این گام (ادعاهای ضدبرجامی ترامپ) تاثیری مستقیم بر اجرای توافق ها نگذارد، هر چند بدیهی است با شرایط برجام مغایرت دارد. این پیمان از عهده اهداف تعیین شده به صورت موثر برمی آید و ایران هم کامل به تعهدهای خود پایبند است که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز آن را منظم تایید می کند.
وزارت خارجه روسیه نوشته است: این امر مربوط به مسائل مربوط به دسترسی آژانس به مراکز ایرانی مورد توجه این نهاد نیز می شود.
در ادامه بیانیه آمده است: در هر صورت، صرفنظر از تصمیم برخی شرکت کنندگان در توافق، بازگشت به وضعیت پیش از برجام ناممکن است و از جمله از سرگیری تحریم های (ضدایرانی) از طریق شورای امنیت سازمان ملل شدنی نیست.
وزارت خارجه روسیه در پایان تاکید کرده است: مسکو که به برجام پایبند است و به حفظ آن علاقه دارد همچنان به اجرای تعهدات خود در چارچوب این پیمان ادامه می دهد و از همه طرف ها نیز می خواهد به همین صورت رفتار کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید