امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 262761
۷۱۴۳۷
۱
۰
نسخه چاپی

ترامپ جمعه درباره برجام اعلام موضع می کند

خبرگزاری فرانسه به نقل از «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید گزارش داد که رئیس جمهوری آمریکا (جمعه) ساعت ۱۲:۴۵ به وقت محلی (۲۰:۱۵ به وقت تهران) در خصوص ایران و برجام اعلام موضع خواهد کرد

 

ترامپ جمعه درباره برجام اعلام موضع می کند
به گزارش حقوق نیوز به نقل از ایرنا، پیش از این رسانه‌ها احتمال داده بودند که این سخنرانی امروز (پنجشنبه) برگزار شود.
رئیس جمهوری آمریکا مطابق با قانون مصوب کنگره این کشور وظیفه دارد تا ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) در خصوص پایبندی ایران به توافق هسته‌ای اعلام نظر کند.
وی که در جریان رقابت‌های انتخاباتی بارها وعده پاره کردن برجام را داده بود، تاکنون دوبار ناچار به تایید پایبندی تهران به این توافق شده است. 
رسانه های آمریکایی گمانه زنی می کنند که وی در سخنرانی پیش رو، با اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای، توپ را به زمین کنگره بیاندازد تا قانونگذاران آمریکایی در خصوص ماندن یا نماندن آمریکا در برجام تصمیم‌گیری کنند. 
در عین حال زمزمه‌هایی هم از احتمال قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست آمریکا از گروه های تروریستی به گوش می‌رسد که واکنش قاطع مقام‌های کشورمان را به دنبال داشته است.
با وجود اینکه دیگر طرف‌های برجام، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل متحد پیوسته بر پایبندی ایران به تعهدات خویش صحه می‌گذارند، مقام‌های آمریکایی مکرر مدعی عدم پایبندی تهران به «روح برجام» هستند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید